AKUPUNKTUR FOR BÆKKEN- OG LÆNDESMERTER

Har du bækkensmerter? En graviditet er en belastning for kroppen. Især bækken og lænd er udsat, både på grund af den ekstra tyngde og graviditetshormoner der blødgør leddene. Her kan akupunkturen hjælpe, uanset om du har fået diagnosticeret bækkenløsning eller har smerter ved lænd og bækken. Mange oplever en god effekt allerede efter en behandling og har færre smerter og gener. Du har også mulighed for at benytte dig af akupunktur i kombination med massage – vores erfaring er at det giver meget gode resultater.

En akupunkturbehandling varer 40 minutter.

Første behandling koster 650 kr. Efterfølgende behandlinger koster 550 kr.

GemGem

Om akupunktur

Akupunktur er en del af traditionel kinesisk medicin, som er en flere tusind år gammel lægevidenskab fra Østen. Akupunkturen understøtter/genskaber kroppens egen selvhelbredende kræfter og hjælper med at genoprette kroppens balance både fysisk og psykisk. Akupunktur kan blandt andet lindre smerter og reducere ubehag.

Ved brug af meget tynde sterile engangsnåle stimuleres udvalgte punkter på kroppen. Nålene sidder i cirka 20 minutter. Det er en ufarlig behandling og gør sjældent ondt. Oftes er det kun det lille indstik der mærkes kortvarigt.

Sygeforsikringen Danmark

Behandlinger hos os tager udgangspunkt i vores jordemoderfaglighed og i samtalen med dig. Vi fører journal over din graviditet lige nu, kan lave en udvendig undersøgelse, tjekke blodtryk og urin og efter behov lytte hjertelyd fra uge 25. På den måde er en behandling faktisk en udvidet jordemoderkonsultation med fokus på for eksempel plukkeveer, fødsel, arbejdsbelastning, smerter med mere. Sygeforsikringen Danmark giver tilskud til jordemoderkonsultationen. Læs mere her.

GemGem