Gravidmassage

9R9A98829R9A9839Graviditet er en naturlig belastning for din krop. Og mange har en hverdag hvor der er meget at se til. Massage giver dig en pause med velvære der beroliger sindet. Samtidig kan massagen lindre eller afhjælpe mange almindelige graviditetsgener og være en god forberedelse til fødslen.

Vi har rigtig god erfaring med massage i kombination med akupunktur til lindring at følgende graviditetsgener:

Bækken-og lændesmerter læs mere her

Modning til fødsel læs mere her

Iskiassmerter

Plukkeveer

Ødemer og karpaltunnelsyndrom

Lægkramper

En massagebehandling tager udgangspunkt i vores jordemoderfaglighed og i samtalen med dig. Vi fører journal over din graviditet lige nu og laver altid en udvendig undersøgelse og kan efter behov lytte hjertelyd fra uge 25. På den måde er en massagebehandling faktisk en udvidet jordemoderkonsultation med fokus på for eksempel plukkeveer, fødsel, arbejdsbelastning, smerter med mere. Sygeforsikringen Danmark giver tilskud til jordemoderkonsultationen. Læs mere her.

Book tid til gravidmassage

650 kr.

Book

Positive virkninger af massage

• Afspænder og afslapper
  • Afhjælper stress
  • Udløser kroppens føl-dig-godt-tilpas-hormon (oxytocin)
  • Styrker kontakten til barnet i maven
  • Påvirker din smertetærskel positivt
  • Lindrer eller afhjælper graviditetsgener, for eksempel søvnløshed, hævede fødder og fingre, lægkramper, ødemer, bækken- og lændesmerter, hovedpine og fordøjelsesbesvær

Hvordan foregår det?

55 min. helkropsmassage inkl.  forberedende samtale til massagen hvor der spørges ind til din graviditet og helbred. Formålet med samtalen er at sikre at massagen støtter og hjælper dig på den rigtige måde. Selve massagen varer 45-50 minutter.

Massagebriks til gravide. Massagen gives på en massagebriks specielt beregnet til gravide. I briksen er der hul til mave og barm så du kommer til at ligge så komfortabelt som muligt.

Blidt og effektivt. Massagen gives med lette, men faste glidestrøg. Der bliver ikke brugt hårde eller dybe greb der ville være for voldsomme for den gravide kvindes krop.

Økologisk massageolie. Vi bruger økologisk massageolie. Hvis du ønsker det, har vi et udvalg af æteriske olier som kan tilsættes massageolien. Appelsinblomst kan for eksempel virke afslappende, opløftende og lindrende på strækmærker, og lemon kan hjælpe fordøjelsen og stimulere cirkulationen.

Du kan også få kombinationsbehandling med akupunktur som hjælper til fødselsmodning eller mod smerter.

Du kan få massage gennem hele din graviditet – fra det første tegn og helt frem til fødslen